blog | 2015. április 7., 18:53

DO's and DON'Ts - avagy hogyan ne menjünk mások idegeire egy közösségi irodában

Mindenhol vannak szabályok. Gyerekkorunk óta tanuljuk a sablonos etikai kódexeket, az iskolában még külön tantárgy is létezik erre. Felnőttkorban munkavállalóként újabb és újabb szabályokkal kell megismerkedni a munkahelyen, a történet informális oldaláról pedig ne is beszéljünk. Végtére is ezek segítenek a dolgokat a helyes, vagy legalábbis a helyesnek vélt mederben tartani.

Nyilván minden iroda kialakítja előbb-utóbb a saját formális és informális szabályait, idővel pedig változtat rajta, azonban vannak olyan - főleg kimondatlan - viselkedési elvárások, amelyek szinte mindenhol örökérvényűek. A teljesség igénye nélkül szerepeljen most itt néhány, amit nem árt, ha észben tart az ember, ha egy coworking irodába indul dolgozni.

A mértékletes zajkeltés

Habár nem könyvtárban vagyunk, hogy suttogni kelljen, de azért ne feledjük, hogy itt dolgozó emberek vannak, akik próbálnak a munkájukra koncentrálni. De azért ne menjünk át a kávéházi zajszintre sem. Ebből is fakad a coworking irodáknak a sajátos, produktivitást elősegítő, de mégsem zavaró alapzaja.

Köszönj a szomszédjaidnak

Ha munka közben egyébként is a teljes magányra vágysz, akkor lehet testhezállóbb a home office. Ha coworking irodában dolgozol, legyél nyitott és barátságos. Illik köszönni a szomszédodnak, már csak azért is, mert lehet, hogy éppen ő tudja a megoldást a problémádra.

Telefonálás közben ne beszélj hangosan

Ha hangosan telefonálsz mindenki hallja, tényleg mindenki. Ne zavard őket, főleg ne a privát beszélgetéseiddel. Ilyenkor érdemes elvonulni telefonálásra alkalmas helyre, vagy ott vannak az éppen kihasználatlan tárgyalók is. A telefont is érdemes rezgőre, vagy legalább halk zajszintre beállítani.

Ne zavard azokat, akik fejhallgatóval dolgoznak

A fejhallgató általában egyértelmű jel arra, hogy valaki szeretné megszűrni a kintről érkező zajokat, ezért azt sem szeretné, ha bökdösnéd, és zavarnád a mondanivalóddal.

Íme egy szemléletes videó a los angelesi BlankSpace-től.

Simple Rules #1: Headphones from BLANKSPACES on Vimeo.

Takaríts magad után

Az iroda egy közös terület. Azon kívül, hogy nem sajátítasz ki magadnak egy helyet, és nem sértődsz meg azon, ha valaki leül oda, ahol pár órája voltál, illik eltakarítani magad után. Nem csak a használt konyhai eszközöket, hanem a munkaállomásodnál is, és használat után a tárgyalóban is. A konyhai takarítás tágabb értelemben azt is jelenti, hogy ha te ittad meg az utolsó korty kávét, akkor tegyél fel egy újat főni, hogy más is élvezhesse a friss kávét. Hiszen közösségben vagy, törődnöd kell a másikkal.

Ismerd meg az iroda tulajdonosait

Amint megvan rá a lehetőséged, mutatkozz be. Biztos érdekelni fogja őket az, amin éppen dolgozol. Ne csak azért, hogy tudjanak rólad, hanem azért is, mert így bekerülsz egy kapcsolati hálóba, ami optimális esetben rövid időn belül segíteni tud a problémáidon, vagy ismernek olyat, aki tud segíteni.

Az iroda hostja nem a személyi asszisztensed

Mindenben tud segíteni, és mivel ő mindent tud, ami ott zajlik, így az egyik legértékesebb személy az irodában, de ne élj vissza a segítőkészségével.

Érdeklődj mások munkája iránt

Szocializálódj! Ez az egész arról szól, hogy össze vagy zárva egy csomó emberrel, akik hasonló, illetve különböző szakmákban dolgoznak. Új termékeket, módszereket ismerhetsz meg, egészen új nézőpontokból, rengeteg újat tanulhatsz.

Használd ki a közösségi eseményeket

Hétről hétre új programok várnak a coworking irodákban, használd ki ezeket az alkalmakat a személyes fejlődésre és a saját networköd építésére. Láss és lássanak!

Valahogy adj is vissza a közösségnek

Kapni szuper dolog, de adni is. Mindegy, hogy sütit, vagy pár adagra való kávét, esetleg egy saját programmal készülsz. A közösség mindig szívesen fogadja ezeket a gesztusokat, és így lehet a legjobban megbecsült taggá válni.

 

És persze ne feledjük elolvasni az iroda saját, írott szabályzatát sem. ;)