vállalkozó | 2015. augusztus 1., 13:38

A hónap vállalkozója - Kazai Péter

Mert a jó példából sosem elég - épp ezért úgy döntöttünk, hogy minden hónapban bemutatunk nektek egy olyan sikeres, innovatív gondolkodású debreceni vállalkozót, akinek a története mindannyiunk számára érdekes és tanulságos lehet. Különleges életutak, fontos döntések, hasznos tanácsok - olyanoktól, akiknek már sikerült.


Ezúttal Kazai Péter bemutatkozását és gondolataiat olvashatjátok. Peti a Core Systems tulajdonosa és értékesítési vezetője, a Hajdó-Bihar megyei FIVOSZ elnöke, a Business&Beer programsorozat egyik szervezője. Nem mellesleg pedig a Debrecen HUB informatikai szolgáltatásait is az ő cége biztosítja. Rengeteg tapasztalattal rendelkező, sikeres vállalkozó és a Debrecen-környéki vállalkozói közösség egyik legaktívabb mozgatórugója.


Kazai Péter - Core Sytems

Az én generációm ebből a szempontból nagyon szerencsés korba született. Mi voltunk az utolsók, akik még megtapasztalhatták milyen internet, facebook vagy okostelefon nélkül élni, és mi vagyunk az elsők, akik megismerhették ezeket a dolgokat, és aktívan elkezdték használni. Engem mindig is érdekeltek a kütyük és a technológia, szerintem ezért keveredtem az informatikai pályára, és ezért van most már egy több mint 8 éves cégünk a két másik tulajdonos társammal, akiket még az egyetemi kollégiumban ismertem meg. A mi cégünk a Core Systems Kft, informatikai rendszerek tervezésével és üzemeltetésével foglalkozunk. Az IT nagyon sokrétű, és ez így nem mond senkinek semmit, ezért inkább mondanék pár példát, hogy mivel is foglalkozunk:

  • Mi segítünk a cégeknek abban, hogy az adataikat biztonságosan tudják tárolni, és tudjanak e-mailt küldeni egymásnak és a partnereiknek.

  • Mi segítünk a cégeknek abban, hogy milyen számítástechnikai eszközöket érdemes beszerezni a munkájukhoz.

  • Mi segítünk a cégeknek abban, hogy a megvásárolt számlázó, raktárkezelő, ügyfélkezelő vagy bármilyen programja megfelelően fusson, és a dolgozók mindig használni tudják őket.

És még hosszan tudnám sorolni, hogy pontosan mivel is foglalkozunk, de ebbe az emberek általában nem látnak bele. A vállalkozásunkat egy lehetőség és egy elhatározás szülte, mindhárman egyetem mellett dolgoztunk multi cégnél IT szektorban, akkoriban jó fizetésért, de már egyre csökkenő szakmai kihívások mellett. Majd lehetőséget kaptunk arra, hogy hárman együtt elvigyük egy komoly cég teljes informatikai vezetését és üzemeltetését, mi pedig úgy döntöttünk, hogy belevágunk. Mára sikerült hat állandó főre bővülnünk és több mint 15 partnerünk számára biztosítunk állandó informatikai szolgáltatást.

Szerintem a sikernek nincsen univerzális titka, a siker szubjektív dolog. Az a sikeres ember, aki saját magát sikeresnek tartja, a külső vélemények nem számítanak. Viszont a kitartás és az alkalmazkodó képesség már annál fontosabb a siker bármilyen lépcsőfokának eléréséhez. Nem szabad feladni, örülni kell a jó dolgoknak, a kihívásokkal pedig szembe kell nézni. Ezektől tud fejlődni az egyén és az által maga a cég is. Nem szabad belefásulni abba, amit csinálunk, folyamatosan kapcsolatokat és új lehetőségeket kell keresni ezek által tud csak megújulni az ember. Ezért szeretem Debrecent, mert sokkal kisebb mint Budapest, ezáltal könnyebb megtalálni a kapcsolatokat, a hasonló gondolkodású embereket (DebrecenHUB, Fivosz, Business & Beer, Igen Debrecen képzés, Debtech Meetup, stb.), viszont mégis megvan minden, amit egy nagyvárostól elvár az ember.

Nem igazán lehet szerintem tanácsod adni arra vonatkozóan, hogy ki hogyan vágjon bele egy vállalkozásba, ahhoz nagyon sok mindent kellene ismerni. Az egyént, az ötletet, a piacot, stb. Viszont mi pont most vágunk bele egy teljesen új vállalkozásba, és 8 év tapasztalata alapján most így csináljuk:

  1. Megszületett egy ötlet, sörözés borozás vagy már nem is fontos hogyan. Ezt nem felejtettük el, folyamatosan beszéltünk és ötleteltünk róla. (Nagyon sok ötletünk itt el is vérzett, mert nem léptünk tovább)

  2. Nem féltünk elmondani másoknak, így folyamatosan kaptunk ötleteket és visszajelzéseket.

  3. Elhatároztuk, hogy belevágunk, kitaláltuk az első lépéseket: ötlet, célcsoport meghatározása, értékesítési modell kitalálása.

  4. Validáció: készítettünk az egészből egy kis marketing anyagot (landing page, e-mail kampány, EDM, DM) és megkeressük ezzel a célcsoportunkból véletlenszerűen kiválasztott 150 céget.

  5. Ha valóban érdekli őket a dolog, akkor folytatjuk, ha nem, akkor keresünk új ötletet!

Hogy miért így csináljuk most és mik a tanulságok?

  • Aki nem méri fel a piacát és az ötletét pénzt és időt dob ki az ablakon. Legyen az egy app, egy sarki kocsma, vagy egy webáruház. Itt mindig azt kérdezik, hogyan keressék meg a célcsoportot. Igazából, ha ezt a felmérésnél nem tudjuk megválaszolni, akkor amikor már működik a dolog, ugyanúgy nem fogjuk tudni, hogyan találjunk vevőket.

  • Azzal foglalkozzon mindenki amihez ért, amihez nem értünk, azt bízzuk másra. Olcsóbb, gyorsabb és sokkal jobb megoldás

  • Ne hagyjuk eltántorítani magunkat, egyedül a vásárlók véleménye a fontos

  • Ne egy munkahelyet építsünk magunknak, hanem egy vállalkozást! Tudom az elején mindent mindenki egy személyben lát el, de meg kell tanulni delegálni a feladatokat.