vállalkozó | 2015. június 1., 13:30

A hónap vállalkozója - Csarnai Róbert

Robival, aki a Fiorex (www.fiorex.hu) és a Kreatív Raklap Bútor (www.kreativraklapbutor.hu) ügyvezetője,már számos, vállalkozóknak szóló rendezvényen is találkozhattatok. A mi együttműködésünk a DebrecenHUB kialakítása során vált szorossá, ők készítik ugyanis az egyedi, raklapból készülő irodabútorainkat. A személyében egy olyan nyitott, kreatív és ambíciózus vállalkozót ismertünk meg, aki ez elmúlt évek során rendkívül tudatosan építette fel önmagát és vállalkozását.

"Faipari végzettséggel, 24 évesen kezdtem el vállalkozni , kezdetben minden munkát elvállaltam, hiszen kellett a pénz, a referencia és a tapasztalat. Nehézségeket okozott, hogy nem volt tőkém, minden bejövő pénzt fejlesztésekre fordítottam. Ekkor a mottóm: célozd meg a Holdat, és ha mellé találsz, még akkor is jó nagyot lőtté!

Ekkor még értékesítőként dolgoztam főállásban, az itt szerzett tapasztalataimnak és tudásnak nagy hasznát vettem. Az indulásnál nem volt semmim, kölcsönpénzből vágtam bele, egy álmom volt, hogy egy raklapgyártó céget akarok létrehozni és sikeresen működtetni. Miért pont ezt? Mert úgy gondoltam, ez egy olyan termék, mint a kenyér: csomagolni mindig kell, az árukat el kell juttatni a gyártóhelyekről az üzletekbe és erre mindig lesz igény. Fontos volt, hogy egy olyan dologba kezdjek, ami hosszútávon tud működni, van benne perspektíva és igazi komoly megélhetést nyújthat a családom számára.

A varázs mondatom, amivel a cégeket felkerestem: Mi egy raklapgyártó cég vagyunk, és van még egy kis szabadkapacitásunk, tudunk-e segíteni Önöknek valamiben? Erre általában igen volt a válasz.

Ahogy teltek az évek, egyre több és több partnerünk lett, bővült a csapat is, túl voltunk az első kudarcokon is, amikor nem fizettek ki minket. Döntés előtt álltam: hogyan tovább? Hiszen a környéken már szinte minden céget megkerestem és sokuknak be is szállítottunk. Egyre messzebb kellett menni a vevőkért, ezt nem akartam. Jött egy ötlet, hogy bővítsük ki a tevékenységünket csomagolóanyag kereskedelmemmel, hiszen jó kapcsolatban vagyunk sok céggel, és ez közel áll a raklapokhoz is.

Jött egy újabb varázs mondat, amivel megkerestem a cégeket: Egyre több partnerünk jelezte, hogy gondja van a csomagolóanyag beszállítójával, és kérte, hogy tudnánk-e szállítani stretch fóliákat, dobozokat? És természetesen mi csak az igényeket akartuk kielégíteni és igent mondtunk ezekre, így most már van raktáron ilyen termékünk is. Önöknél hogy működik ez a dolog? Segíthetünk ebben?

Ismét voltak cégek, akik igent mondtak, a régi Bt. átalakult, és már Fiorex Packaging Kft. néven folytattuk utunkat. Ekkor készíttettünk arculatot, új honlapot, katalógust melyek eredményeként azonnal dupláztuk forgalmunkat és átléptük a bűvös 100 milliós határt, mely számomra egy hatalmas élmény volt.

Ekkor egy új nehézséggel kerültem szembe: saját magammal. Ugyanis már kb. 10 ember dolgozott a cégnél és kezdett kialakulni egy rendszer, melynek a vezetésére nem voltam teljesen alkalmas és ahhoz, hogy magasabb szintekre tudjunk lépni újabb tudásra, szokásaink megváltoztatására és személyiségfejlődésre volt szükség. Külsős Lean szakértőt hívtunk, PJA Elit Coaching program, belső képzések, könyvelőváltás, folyamataink letisztázása következett, melynek hatására jelenleg újra lendületbe kerültünk.

Megvan a következő 5 éves a tervünk, tudjuk hová akarunk eljutni, benne vagyunk egy komoly szervezetfejlesztésbe, folyamatosan képezzük a kollégáinkat, standardokat vezetünk be és haladunk tovább az úton melynek végeredményeként azt akarjuk elérni, hogy a Fiorex név egyenlő legyen a csomagolástechnikával.

A végére egy újabb varázsmondat:

Külső megkeresésre elkezdtünk raklapjainkból bútorokat is készíteni (www.kreativraklapbutor.hu) , hiszen mindenünk rendelkezésre áll és a DIY nagyon hódit világszerte, ezzel a lakossági vevőket kívánjuk megcélozni.

Amit fontosnak tartok a sikerhez vezető úton, hogy azt kell tenni, amit belül, érzünk, hallgatni a belső hangunkra, és élvezzük azt, amit csinálunk. Az elején nem biztos, hogy minden kérdésre tudjuk a választ, de ez nem is számít, a megfelelő időben megjön az is. A hitem rendíthetetlen a mai napig, hisz tudom, hogy az, amit adok, az rendben van és ezzel más emberek munkáját és életét könnyítem meg és hasznos értéket adunk vevőinknek szolgáltatásaink és termékeink által.

Fontos hogy észrevegyük a trendeket még időben és rugalmasan idomuljunk az újabb kihívásokhoz.

Jelenlegi mottóm: Amit az emberi elméddel képes vagy kigondolni és hinni benne, azt képes vagy megvalósítani!

A kedves olvasóknak azt kívánom, hogy merjetek nagyot álmodni és kezdjétek, ott ahol vagytok, azzal, amitek van, úgy ahogy éppen tudjátok, és amikor a beérés törvénye hozza, a siker is megérkezik."